Testen indeholder 19 hovedspørgsmål, som er koncentreret omkring følgende overordnede områder:
- Ideen (forslaget/opgaven/projektet)
- Medlemmer/ejere
- Personale/brugere
- Kunder
- Offentlighed, medier og markedsføring
- Love, organisationer, aftaler og kontrakter
- Miljø
- Etik, moral og sundhed
- Økonomi
- Risikovurdering
- Konklusion
Det kan absolut anbefales, at gennemgå kurset Beslutningens DNA inden man går i gang med at benytte testen – dels for at få gjort op med gamle (u)vaner og dels for at kunne få optimalt udbytte i den fremtidige brug.
Brug dit log-in til at få adgang til alle detailspørgsmålene og de tilhørende noter, der indeholder udførlig vejledning til hvert enkelt af testens 19 hovedspørgsmål. Noter og spørgsmål bliver løbende opdateret og udvidet, således at du altid har de nyeste tanker, råd og ideer ved hånden.
Som bruger af testen har du også adgang til hotline, hvor du kan stille uddybende spørgsmål til testen. Skriv til peter@hqs.dk, og du vil få svar hurtigst muligt.
HQS-testen er en standardudgave, som kan anvendes generelt af alle beslutningstagere uanset branche eller område. Når man først har lært den at kende, kan man med fordel tilføje spørgsmål/emner, som netop retter sig imod specifikke områder. Kontakt HQS, og lad os sammen udvikle et sæt af supplerende emner/spørgsmål til dit firma/din organisation.
HUSK at læse vejledningen under “Beslutningens DNA” inden du går i gang. God fornøjelse.
Støder du på emner eller vinkler, som bør uddybes, skal du ikke tøve med skrive til peter@hqs.dk – så har vi muligheden for at blive endnu bedre.
Materialet tilhører Head Quarter Service og må ikke kopieres eller videregives uden tilladelse